Кабмін зробив низку кроків для впровадження антикорупційних ініціатив

Фото rbc.ua

Кабінет Міністрів у ході сьогоднішнього засідання підтримав запропоновані Мін’юстом проекти нормативних актів, які забезпечують запуск системи електронного декларування, створення Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, здобутими корупційним шляхом та низку інших документів.

 

Кабмін створив Нацагенство з повернення корупційних активів

«Парламент прийняв низку законів, які були ініційовані Урядом, щодо посилення антикорупційного законодавства. Тому нині Уряд виконав свій обов’язок і прийняв Постанову про утворення Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, здобутими корупційним шляхом», - зазначив Міністр юстиції Павло Петренко.

За його словами, аналогічні органи існують в усіх без винятку країнах Європейського союзу. Вони мають можливість оперативно за запитом слідчого отримати інформацію про кошти, майно та інші закордонні активи особи, яка підозрюється у вчиненні злочину.

Він також поінформував, що Кабінет міністрів звернувся до Парламенту з проханням якомога швидше подати своїх представників до конкурсної комісії з відбору членів агентства.

Уряд ПРИЗНАЧив членів конкурсної комісії Державного бюро разслідувань

Уряд звернувся до Верховної Ради та Президента стосовно призначення членів конкурсної комісії з відбору керівника Державного бюро розслідувань.

«Прийнято закон, Уряд звернувся до Парламенту й Президента близько місяця тому з проханням надати членів конкурсної комісії – по 3 члени. Ми маємо вже пропозицію щодо 3 членів від Уряду. Це перший заступник Міністра внутрішніх справ Ека Згуладзе, перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова та секретар профільного комітету ВР Антон Геращенко. Інші органи мають невідкладно надати свої кандидатури, щоб конкурсна комісія оперативно запрацювала і сформувала керівні органи ДБР, який забере у прокуратуру радянські функції слідства, які були уособленням неефективності та корупції у правоохоронній системі», - наголосив очільник Мін’юсту.

впровадження електроних декларацій

Міністр юстиції також повідомив, що Уряд прийняв проект Рішення про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям І-ІІІ категорії та інших прирівняних до них посад.

«Це потрібно для того, щоб усі державні службовці, передовсім ті, які займають найвідповідальніші посади І-ІІІ категорії були готові з перших днів роботи нової системи заповнювати електронні декларації. Протягом наступного місяця такі службовці зможуть отримати цифрові підписи, пройти навчання із користування програмою і заповнити декларацію за новою формою», - зауважив Павло Петренко.

При цьому, він додав: в середині березня Мін’юст спільно з європейськими партнерами презентує програмне забезпечення електронного декларування, яка розробляється за рахунок європейських партнерів.

Відкриття реєстрів

Разом з тим, Мін’юст продовжує здійснювати кроки з відкриття реєстрів та забезпечення вільного доступу громадян до інформації із баз даних.

Міністр юстиції повідомив, що Уряд підтримав розроблену Мін’юстом постанову про внесення змін до порядку ведення даного реєстру, якою було запропоновано віднести інформацію з реєстру до публічної.

Даний крок дасть можливість оприлюднювати і регулярно оновлювати дані з реєстру на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на веб-сайті Міністерства юстиції. Доступ до цієї інформації буде повністю вільним та безплатним.

За його словами, Кабмін також затвердив Розпорядження про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно органами Мін’юсту у зв’язку з передачею цих функцій місцевими органами влади.

«Перші представники місцевих органів влади вже підключилися згідно з новим законодавством до наших реєстрів і почали надавати сервіси з реєстрації. Це 11 місцевих органів влади: Луцька, Рівненська, Сумська й Ірпінська міські ради, а також 6 райдержадміністрацій у Хмельницькій області. В зв’язку з цим Кабмін на сьогоднішньому засіданні прийняв розроблене Мін’юстом розпорядження про припинення надання Мін’юстом реєстраційних послуг у даних регіонах», - заявив очільник Мін’юсту.

Також під час засідання було прийнято розроблені Мін’юстом постанови, які забезпечують удосконалення роботи з ЄСПЛ та діяльності спільних з ЄС комітетів.

Прес-служба Мін'юсту