Весняне загострення корупції!? Тендери на ремонт одеських обласних доріг.

Сума зловживань 58 443 331 ₴

Через відсутність економічної конкуренції між учасниками тендеру з ремонту доріг, Службою автомобільних доріг в Одеській області було розтрачено більше 58 млн. грн. Новий тендер очікує така ж доля і він може призвести до ще більших збитків.

uploads/content/276/source/vesnyane-zagostrennya-koruptsiyi-tendery-na-remont-odeskykh-oblasnykh-dorig-242.jpg

Фото www.trust.ua

Нових інвесторів у такому конкурентному середовищі, як будівництво та ремонт автодоріг, не з'явиться, якщо система залишиться такою, якою є на сьогодні. Відповідно і якісні дороги будуть прокладені лише до «потьомкінськіх селищ»  або до нових будинків чиновників для звіту. Натомість державний бюджет буде як і раніше втрачати сотні мільйонів, у зв'язку із забезпеченням майнового зростання корупціонерів та інших учасників, які ріжуть цей «пиріг». Учасники конкурсних тендерних процедур з ремонту доріг в Одеській області на 2016 рік привернули увагу активістів ГО «Антикорупційний офіс».

Сфера ремонту та будівництва автодоріг залишається однією з найрезонансніших в Україні, адже там завжди можна виявити грубі порушення при проведенні тендерів . Кожен раз, стикаючись з цією темою, виявляються схеми, що повторюються та спрямовані на відхід від рівноцінної конкурентної боротьби. 2016 рік не став винятком і на цей раз.

 

Конкурс «липових» дорожніх робіт на мільйони

Службою автомобільних доріг в Одеській області була запущена відкрита конкурсна процедура в 2015 році на суму 458 млн. грн. Результати таких торгів ми бачимо по якості  доріг в Одеській області.

На відкриті торги, метою яких було визначення переможців, а саме підрядних організацій, які відповідатимуть за експлуатаційне утримання автодоріг загального користування державного (код 42.11.1) і місцевого значення, у нинішньому році планувалося витратити 601 781 785 гривень.

Для цього Службою автомобільних доріг в Одеській області було оголошено конкурс з фінансуванням з різних джерел, таких як:

  • Державного фонду регіонального розвитку,
  • митного збору (Постанова КМУ №726 від 16.09.2105 року),
  • бюджетних коштів Облавтодору,
  • коштів обласного бюджету.

Документи були підготовлені та затверджені тендерним комітетом Облавтодору 14.12.2015 року. Але в січні почався скандал. Стало очевидним, що сама конкурсна документація на експлуатаційне обслуговування в 2016 році, містить ряд дискримінаційних умов щодо обмеження участі в торгах нових учасників (Додаток 3, п.1.3 Перелік документів кваліфікаційних вимог конкурсних торгів), а також є замовлення на проведення експлуатаційного утримання та будівництво неіснуючих доріг в районах, виявлення супутніх робіт з великими сумами коштів бюджету.

На підставі листа першого заступника голови Одеської обласної державної адміністрації (ОДА) В. Н. Жмака від 26.01.2016 вих. №02 / 02-19 / 304 чиновникам Служби автомобільних доріг в Одеській області довелося призупинити торги до з'ясування всіх обставин, усунення дискримінаційних умов, уточнення дорожніх ділянок, що підлягають ремонту. Повноваження ОДА передбачені пунктом 2 ст. 16 і частини 3 ст.31 Закону України «Про місцеві державні адміністрації». Виявили порушення і проблеми з документацією в Красноокнянської державної райадміністрації Одеської області від 25.01.2016 року.

Проблема виникла не випадково. Передумовою її виникнення стало складання «нової» Документації конкурсних торгів (ДКТ) на основі «старої» документації за попередній період, де могла мати місце і корупційна складова. Наприклад, лот №26 автодоріг Красноокнянського району містив річні обсяги робіт для рівня вмісту категорій доріг по неіснуючим в районі об'єктів. Були вказані роботи,  у яких немає потреби. Крім того, перелік обсягів містив роботи, не позв'язані з безпосереднім ремонтом дорожнього покриття на великі суми бюджетного фінансування. Серед умов, що обмежують участь у конкурсі нових учасників,  обов'язковість надання оригіналів або копій позитивних відгуків замовників за попередній період роботи з 2013-2015г.г. (Додаток 3 п.1.3.1 ДКТ)

Далі почалися наради підрядних організацій, чиновників і громадських діячів. В результаті в.о. начальника Служби автомобільних доріг в Одеській області А. Ланге-Чалий і голови районних державних адміністрацій підписали 24.02.2016 року Меморандум про прозорість при проведенні тендерних процедур, посилення спільного контролю за використанням фінансових коштів і відповідно до якості виконаних робіт нормативним вимогам.

Серед учасників було близько п'ятнадцяти компаній: ТОВ «Евродор», ТОВ «Тірас», МПП «Базальт», ТОВ «СК Дорсервис», ДП «Одеський облавтодор», ТОВ «СК Дорлідер», ТОВ «СК Автострой», ТОВ «Березовкаагродорстрой» , ТОВ «Меркурій-1», ТОВ «ДРСУ-1», а також ДП «Лідер», ТОВ «Стройспецтехніка», Фермерське господарство «Зоря-2», ПП «Катран-південь», ТОВ «Фортуна».

Склад учасників, в основному, був сформований на основі багаторічної спільної участі в процедурах державних закупівель за підтримки бізнес-груп, які, в тому числі, пов'язують з чинним міським головою Одеси Геннадієм Трухановим.

 

Старі гравці - «старі правила»

Аналіз тендерної процедури показав, що її порушують деякі учасники конкурсних торгів. Фактично, порушивши таким чином умови Меморандуму.

При аналізі протоколу розкриття цінових пропозицій та конкурсних пропозицій, отриманих тендерним комітетом Облавтодору, з'ясувалося наступне: було проведено два тендери: №235834, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. на 38 лотів і №235974, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. на 26 лотів.

Тендер №235834, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. - 38 лотів

Очікувана вартість закупівлі - 136 419 544 грн.

Відкриття пропозицій конкурсних торгів відбулося 29.02.2016 (Відео)

Мінімальна вартість цінової пропозиції на експлуатаційне обслуговування автомобільної дороги М-05 (ділянки 273 + 210 - 364 + 122 км,     а/д Київ - Одеса) від Фермерського господарства «Зоря-2» становила 26 285 951 гривень (лот 1).

лот №1

ТОВ «Катран - Південь» 29 965 984,00 грн.
Фермерське господарство «Зоря - 2» 26 285 951,00 грн.
ДАК «Автомобільні дороги України» 38 362 268,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 34 261 915,00 грн.
ТОВ «СК Автострой» 46 835 916,00 грн.
 

На роботи по а/д М-13 (ділянки 57 + 216 - 254 + 416 км) Кіровоград - Платонове мінімальна пропозиція від «Зорі-2» також становила 10 569 669 гривень (лот 4).

лот №4

ТОВ «Катран - Південь» 12 049 423,00 грн
Фермерське господарство «Зоря - 2» 10 569 669,00 грн.
ДАК «Автомобільні дороги України» 15 915 614,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 12 455 712,00 грн.
ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» 15 465 020,00 грн.

лот №12 

ТОВ «Катран - Південь» 9 696 682,00 грн
Фермерське господарство «Зоря - 2» 8 505 861,00 грн
ДАК «Автомобільні дороги України» 10 014 438,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 8 385 512,00 грн.
ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» 9 667 669,00 грн.

лот №47

ТОВ «Катран - Південь» 6 709 094,00 грн.
Фермерське господарство «Зоря - 2» 5 840 561,00 грн.
ДАК «Автомобільні дороги України» 5 666 791,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 6 731 699,00 грн.
ТОВ «СК Автострой» 6 871 156,80 грн.

 

Тендер №235974, "ВЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. - 26 лотів
Очікувана вартість закупівлі - 136 419 544 грн.
Відкриття пропозицій конкурсних торгів відбулося 01.03.2016 (Відео)

Мінімальна вартість цінової пропозиції на експлуатаційне обслуговування автомобільних доріг в Ананьївському р-ні від «Катран-південь» становила 2 250 422 гривні (Лот 1), а в Любашівського р-ні вартість пропозиції була встановлена на рівні 5 284 986 гривень (Лот 16).

лот №1 

ТОВ «Катран - Південь» 2 250 422,00 грн
Фермерське господарство «Зоря - 2» 2 565 481,00 грн
ДАК «Автомобільні дороги України» 2 650 458,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 2 526 422,00 грн.
ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» 2 537 228,00 грн.

лот №16

ТОВ «Катран - Південь» 5 284 986,00 грн.
Фермерське господарство «Зоря - 2» 6 024 884,00 грн.
ДАК «Автомобільні дороги України» 5 958 313,00 грн.
ТОВ «СК«Дорлідер» 5 631 864,00 грн.
ТОВ «СК Автострой» 6 627 778,80 грн.

Як видно, в обох тендерах, на одні і те ж лоти подавалися ПП «Катран-південь» (код ЄДРПОУ 36855897) та Фермерське господарство «Зоря-2» (код ЄДРПОУ 21000501).

Кінцевим бенефіціарієм та керівником обох підприємств є одна і та ж особа - Григорій Олександрович Байрамов. Збігаються й адреси реєстрації підприємства ПП «Катран-південь» і ФГ «Зоря-2»: Одеська область, Любашівський р-н, смт Любашівка, вул. Привокзальна, 35. Аналогічно, вказано однаковий тефонний номер: (04864) 2-23-58.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для об'єктивності слід зазначити, що цінові пропозиції були вигіднішими, ніж у інших учасників, а не тільки у компаній з одним і тим же керівником. Але ж у тендерах брали участь й інші учасники. Чи є там новачки, або знову всі обличчя нам знайомі?

 

Дорлідери - новачки з багатою історією

Окремо можна відзначити діяльність ТОВ «СК Дорлідер» і ПП «Дорлідер», що неодноразово була пов'язана зі скандалами.

Ще в 2013 у своєму розслідуванні «Наші гроші», описуючи тендер, який УКБ Южненської міськради Одеської області підписав з ТОВ «СК Дорлідер» щодо благоустрою пляжно-паркової зони на 7,54 млн. грн., висвітлили вельми сумнівні обставини, що супроводжували тендерний процес.

У червні 2015 у приміщенні ПП «Дорлідер» відбувся обшук. Коментуючи ситуацію, представники "Дорділер" розповіли про співпрацю з "Ростдорстроєм", який, у свою чергу, справно виграє тендери на проведення дорожньо-будівельних робіт в Одесі. У "Дорлідері" вважали обшук незаконним, і були впевнені, що міліція намагається отримати інформацію та свідчення, які в подальшому можуть лягти в основу звинувачення проти "Ростдорстроя". Компанія заперечує звинувачення стосовно ухилення від сплати податків. При цьому джерело в прокуратурі повідомило, що "Дорлідер" відомий 15-20-відсотковими "відкатами" на проведення дорожніх робіт, у деяких випадках роботи взагалі не проводилися.

У вересні 2015 року, за повідомленнями Думская.net, прокуратура виявила факт підробки документів ТОВ «СК Дорлідер», метою якого було отримання 55 млн. грн. бюджетних коштів. Компанія спростовує цей факт.

Іноді трапляються збіги в нездоровому конкурентному середовищі, коли інтереси бізнесу не збігаються з інтересами чиновників або навпаки дуже збігаються. Тим не менше, доводиться вірити документам і сподіватися, що дії прокуратури в 2015 році були виправдані та мали під собою серйозні підстави для проведеня обшуків в офісах дорожньо-будівельних компаній.

 

Інші учасники відзначилися не лише своїми ціновими пропозиціями, як, зокрема, ТОВ «СК Автострой» (код ЄДРПОУ 37477703), яке, згідно з розслідуванням видання «Наші Гроші» від 18.09.2014, пов'язують з нинішнім міським головою Одеси Геннадієм Трухановим . Це дає підстави припускати, що він контролює значну частину ринку експлуатаційного ремонту автодоріг. Зі слів наших інсайдерських джерел, зручною схемою витрачання бюджетних коштів був і залишається субпідряд для «тих, хто програв» або "тих, кого не допустили до конкурсу". Таким чином, змінюючи учасників в одній і тій же групі будівельних підрядників, які беруть участь в тендерах, завжди була відведена роль для кожного учасника схеми в розподілі бюджетних коштів. І, що характерно, однією з гарантій забезпечення зобов'язань перед бюджетом на сотні мільйонів, є статутний фонд компанії ТОВ «СК Автострой» на 25000 гривень.

Аналіз поточної ситуації при проведенні конкурсних торгів показує, що ні правила проведення тендерів, ні більшість учасників не змінилася. Таблиці з ціновими пропозиціями в декількох лотах, які наведені вище,  сигналізують про видиму картину ймовірної змови між давно знайомими учасниками торгів. Про це свідчить, як величезна різниця в цінових пропозиціях по лотах, так і незначний діапазон цінових пропозицій учасників, пов'язаних між собою. На мою думку, несуттєва різниця в ціні свідчить про те, що учасники знайомі між собою, а широкий ціновий діапазон натомість гарантує програш одного учасника в інтересах іншого.

Найбільш ілюстративним буде Лот №1 (Тендер №235834, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г.), де максимальне цінова пропозиція надійшла від ТОВ «СК Автострой», а мінімальна від Фермерського господарства «Зоря-2» . При цьому різниця між їх пропозиціями склала 20 549 965,00 гривень. Бізнес не працюватиме собі у збиток. Тим паче, за чинних економічних умов. А ймовірний діапазон коливання цін зазвичай становить 10-30%. На мою думку,  такий розкид в пропозиціях вказує нам на можливий розмір тієї самої «корупційної» складової, яка передбачалася в темі ремонту та будівництва автодоріг. Як бачимо, мало що змінилося за останній рік...

 

Були присутні громадські працівники ... Чиїх, ви будете?

Ринкова цінова політика повинна грунтуватися на конкурентному середовищі. Довгі роки ми звинувачували державні корпорації в неякісних дорогах і низькому рівні їх ремонту за умов значного витрачання бюджетних коштів. На сьогодні приватні структури, використовуючи багаторічний досвід роботи в сфері ремонту доріг, створили нове, непрозоре економічне середовище, для того щоб зберегти своє монопольне становище на ринку. Державний контроль за проведенням тендерних процедур необхідно посилити шляхом громадського контролю, а не шляхом залучення неграмотних фахівців з числа осіб, які зацікавлені в перемозі на конкурсі однієї з груп учасників відкритих торгів. У попередніх конкурсних торгах, наприклад, брала участь ГО «Рада Громадської безпеки» з боку громадськості. Показовим прикладом, на мою думку, є те, що ця громадська організація, сприявши набору активістів в Департамент муніципальної безпеки Одеської міськради, була завжди лояльна до міського голови Одеси Геннадія Труханова.

Присутність представників громадської організації з такою багатою історією і ще там, де ділять гроші сотнями мільйонів, виглядає неоднозначно. Тим не менше, Служба автомобільних доріг України в Одеській області намагається змінити ситуацію, створюючи Громадську раду. Перше засідання, на якому приймалися документи членів ініціативної групи, відбулося в 14.03.2016 року. Установчі збори Громадської ради були призначені на 25.03.2016 року. Сподіваюся, що до Громадської ради потраплять фахівці. Поки я не бачу їх в обраному складі. Отже, спостерігаємо сумну картину за підсумками участі в тендері «громадських працівників», які не здатні оцінити можливі збитки від своєї діяльності або бездіяльності. У громадській раді, що створюється, явно відсутні громадські організації, які займаються антикорупційними розслідуваннями у сфері тендерних процедур.

 

Дружній союз - Фортуна & Лідер

За результатами відкриття конкурсних пропозицій, за тими же тендерами, виявлені цікаві збіги. Для більшої ймовірності отримати перемогу в конкурсних торгах окремі учасники створюють нездорове конкурентне середовище.

ТОВ «ФОРТУНА» (код ЄДРПОУ 30863834) надала цінову пропозицію в лотах №10 і  в лотах №15 Тендер №235834, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. на суму 2 782 866,00 та 10 498 903,20 гривень за номером реєстрації пропозиції №01 586 від 29.02.2016.

Аналогічно, ДП «ЛІДЕР» (код ЄДРПОУ 34168990) надала цінову пропозицію в лоті №4 Тендер №235974, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. на суму 8 356 951,20 гривень за номером реєстрації пропозиції №01 626 від 01.03.2016.

ТОВ «ФОРТУНА» зареєстровано за адресою: 65496, Одеська обл., Овідіопольський район, с / рада Таіровський, вул. Ак. Вільямса, 93. Один із засновників товариства і його директор - Жураковський Анатолій Славович. У державному реєстрі також вказані наступні телефони: 0482493818, 0482493889.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як виявилося, засновником ДП «ЛІДЕР» є ТОВ «ФОРТУНА». При цьому збігається адреса реєстрації, обидва телефони і особа керівника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дві, пов'язані між собою, компанії брали участь у конкурсних торгах і виграли три лоти на суму 21 638 720,40 гривень. Зазвичай так роблять з метою імітації появи нового гравця для участі в конкурсних торгах, дискредитуючи конкурсні процедури та користуючись лазівками в законі про державні закупівлі.

 

СТРОЙспецтехніка & Ефект в очікуванні субпідряду?

Інший варіант імітації появи нового учасника конкурсних торгів з тих же тендерів: лоти №5 і №19 Тендер №235974, "ВДЗ" №389 (30.11.2015) від 30.11.2015г. на суми 5 867 486 і 5 478 917 гривень відповідно.

ТОВ «Стройспецтехніка» (код ЄДРПОУ 39111320) зареєстровано за адресою: 67600, Одеська обл., Біляївський район, м Біляївка, вул. Заводська, будинок 26, тел. (048) 719-97-45. Засновник цього суб'єкта підприємницької діяльності Карапетян Маріам Мішаевна, директор Степанов Руслан Петрович.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналізуючи аналогічні тендери минулих років, знаходимо ПП «Ефект», зареєстрований за адресою: 67620, Одеська обл., Біляївський район, село Вигода, вул. Елеваторна, будинок 16, тел. 80973931071. Відповідно до реєстру - засновник і директор Абгарян Артур Варандовіч.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практично, немає ніяких збігів, але знаходимо в Prom.ua інформацію про спільний з ТОВ «Стройспецтехніка» телефонний номер:  (048) 719-97-45.

Час, звичайно, покаже. Але зазвичай такий варіант заміни учасників відбувається щорічно, коли у одного з них накопичилися не вирішені проблеми з правоохоронними або податковими органами і він не може брати участь в торгах безпосередньо. Інший варіант - участь у тендерних процедурах, де немає зони особливої ​​уваги за їх проведенням. Ну, звичайно, субпідряд.

 

Позапланова зупинка - Дорлідер і Ко

На обидва тендера з номерами оголошень в бюлетені державних закупівель №№235834 і 235974 спочатку зайшли два учасники в числі інших - ТОВ «СК Дорлідер» і ПП «Дорлідер», але останнього не допустили до участі в конкурсі. Можна припустити, що на його місце зайшов інший учасник - ТОВ «Меркурій-1», директором якого є  Амирханян Олег Грачіковіч. Таке припущення грунтується на інсайдерській інформації про те, що Олег Амирханян є родичем Араїка Хачіковіча Амірханяна, колишнього керівника ПП «Дорлідер».

Засновниками ТОВ «Меркурій-1" (код ЄДРПОУ 21030548) на даний момент є Амирханян Олег Грачіковіч, Амирханян Аріана Юріївна і КМП «Агросинтез», а директором Амирханян Олег Грачіковіч. Тел. 0485133465.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У свою чергу, КМП "Агросинтез" (код ЄДРПОУ 20945033) заснували Амирханян Грачик Рушановіч і Амирханян Олег Грачіковіч. Керує підприємством Четвертак Юрій. Незважаючи на те, що адреси підприємств відрізняються, але телефон вказаний той же 0485133465.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У минулому «Наші Гроші» проводили розслідування, у ході якого були оприлюднені факти, пов'язані з фірмою ТОВ «СК Дорлідер»:

Фірму «БК Дорсервіс» заснували в середині 90-х низка фізосіб, зокрема власником основної частини фірми була родина Амірханян: брати Вагінак Рушанович і Грачік Рушанович, а також син останнього - Едік Грачікович. У 2004 власниками фірми лишилися Едік Амірханян, Ірина Іванова та Анджела Стерніцька.

Грачік і Вагінак Амірханяни мали спільний бізнес із Гарніком Погосяном – директором одеського ПП «Дорлідер» – фірми, оформленої на Завена Степаняна з м.Тюмень (Росія), котру Держфінінспекція навесні звинуватила у завищенні кошторисів під час ремонту доріг у Миколаївській області. Амірханяни й Погосян разом входили до складу власників ТОВ «Марина». У 2001 р. «Марину» переоформили на Едіка Амірханяна й уже згадувану вище Анджелу Стерніцьку.

При цьому існує ще одна фірма зі схожою назвою – ТОВ «БК «Дорлідер», яку заснували Араік Хачикович та Армен Хачикович Амірханяни, зареєстровані у одному будинку з  Хачиком Рушановичем Амірханяном і по сусідству з вищевказаними Амірханянами.

 

У зв'язку з бізнес історією сім'ї Амирханян, постає питання: що ж сталося з ПП «Дорлідер» після того, як її відхилили від участі в конкурсних торгах? Підприємство, яке займалося ремонтом доріг в Одеській області при усіх владах.

Як бачимо, за ЄДРПОУ 32863396, що належить ПП «Дорлідер», у реєстрі зараз вже присутня фірма з іншою назвою - ПП «Південьдортех». При цьому у «нового» підприємства частина реквізитів залишається тими ж, які раніше належали ПП «Дорлідер». З тим же кодом ЄДРПОУ 32863396, засновником і директором Погосяном Гарником Амбарцумовічем, за адресою 67832, Одеська обл., Овідопольскій район, смт Великодолинське, вул. Радісна, 11 і з тим же телефоном 0487438578 «зареєстровано» підприємство - ТОВ «ПІВДЕНЬДОРТЕХ». Відповідно ПП «Дорлідер» в реєстрі з таким кодом ЄДРПОУ відсутній.

Однак, якщо власники намагалися приховати свій шлейф порушень, зібраний протягом попередньої «успішної» діяльності ПП Дорлідер і підтверджений ревізією фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг в Миколаївській області та дочірнього підприємства «Миколаївський oблaвтoдop», то їм це не дуже вдалося. Лише перейменування без закриття і повторне створення підприємства не знищи значний список судових справ в реєстрі (дати відкриття виконавчих проваджень 15-02-2016; 27-01-2016; 27-01-2016; 25-12-2015; 25-12- 2015; 18-12-2015; 16-12-2015; 26-11-2015; 10-11-2015; 02-06-2015).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи зайде оновлений ПП «Дорлідер» під ніком ПП «Південдортех» у якості нового учасника торгів покаже час.

Одеса-Рені важкий шлях до Європи?

Відповідно до ст.4, ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», який регулює державну політику в сфері розвитку економічної конкуренції та обмеження монополізму, антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, «визнаються узгоджені дії, що стосуються обмеження доступу інших (нових ) учасників відкритих торгів, в т.ч. шляхом встановлення цінових обмежень».

Служба автомобільних доріг в Одеській області вже опублікувала нове оголошення про заплановану закупівлю (№057615, ВДЗ №40 (29.02.2016) від 29.02.2016г). Предметом тендерної закупівлі в цей раз буде поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування державного значення:

лот 1 - автомобільна дорога М-15 Одеса-Рені (на Бухарест), км 150 + 000 - км 156 + 000;
лот 2 - автомобільна дорога М-15 Одеса-Рені (на Бухарест), км 156 + 000 - км 161 + 000.

Відкриття пропозицій відкритих торгів відбудеться 14 квітня 2016 о першій годині дня в м.Одесі, вул. М. Грушевського. При цьому запланована вартість робіт становить 124 511 250 гривень.

 

У документації конкурсних торгів від 02.03.2016, у Додатку 3 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим вимогам», розділу 1 «Кваліфікаційні вимоги», п. «1.3 Довідка про виконання аналогічних договорів» вказані такі обмеження:

Сума виконання аналогічних договорів, зазначених в табличці, має бути не менше, ніж сума  пропозиції (пропозицій) Учасника, згідно додатку 2 цієї документації.

 

Це явно дискримінаційні умови, які зобов'язують учасника торгів надати договору на суму понад 124 511 250 гривень. Таким чином, відсікаються нові гравці від участі в тендері. Як говорив, губернатор Одеської області Михайло Саакашвілі - «міжсобойчик» !? Когось дуже влаштовує такий варіант проведення конкурсних процедур з дискримінаційними умовами !? Це дискредитує не тільки команду губернатора Одеської області, але і саму наявність реформ у сфері ремонту та будівництва автодоріг шляхом проведення таких тендерів.

Суб'єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов'язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Про це свідчить Закон.
Доля 124 511 250 гривень, отриманих від митних операцій на кордонах Одеської області, все ще перебуває в руках тих, хто може виправити помилки умов тендеру.

Нові інвестори, у такій конкурентній сфері як будівництво і ремонт автодоріг, з хорошими умовами і високою якістю робіт в нашій країні не з'являться, поки система залишиться такою ж. Відповідно і якісні дороги будуть прокладені тільки до «потьомкінських сіл» або до будинків чиновників для звіту. А державний бюджет буде, як і раніше, втрачати сотні мільйонів для забезпечення доходу корупціонерів, які ріжуть цей «пиріг».

Загострене почуття справедливості активних громадян України за останні роки і підвищений інтерес СБУ, Прокуратури та Одеської обласної державної адміністрації до корупційних дій чиновників, сподіваюся, зможуть вплинути на цю ситуацію. Очевидно, що були порушені процедури проведення тендерів, була відсутня економічна конкуренція між учасниками торгів. Але спираючись на п. 2 ст.30 Закону України «Про здійснення державних закупівель» та відповідно до п.5.4. ДКТ: «Замовник має право визнати торги не відбулися частково (за лотом)».

Звідси випливає, що необхідно анулювати тільки ті торги (лоти), в яких переміг учасник, пов'язаний з іншим учасником у торгах. ТОВ «Катран-Південь» та ФГ «Зоря-2» мають загального кінцевого бенефіціара і керівника, але подавали свої пропозиції на ті ж самі лоти. По цих лотах Замовник торгів повинен відхилити пропозиції учасників на підставі п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель», як такі, які представлені учасниками, що є пов'язаними між собою особами. Оскільки замовник не дотримався цієї умови, це вже призвело до втрат державного бюджету через укладені контракти за двома тендерами в розмірі 58 443 331 грн.

Новий тендер, пропозиції якого ще тільки мають бути акцептовані, зважаючи на зазначені порушення, повинен бути скасований як той, що не відбувся та проведений повторно. Тендерна документація відкритих торгів на суму 124 511 250 гривень для експлуатаційного ремонту автодороги Одеса-Рені повинна бути переглянута (№057615, ВДЗ №40 (29.02.2016) від 29.02.2016г), а також прибрані дискримінаційні умови, що обмежують допуск на ринок нових гравців.

Ну, а «вишенькою на торті» може стати пошук нового начальника Служби автомобільних доріг в Одеській області, який був оголошений 23.03.2016 Наказом Голови Державного агентства автомобільних доріг України №66 від 21.03.2016 року.