Закупівлі продуктів на Закарпатті або коли дружні зв’язки сильніші за закон

Сума зловживань 1 508 561 ₴

Відділ освіти Свалявської РДА Закарпатської області уклав 10 договорів на поставку продуктів загальною сумою у 1 508 561,30 грн з двома фірмами, відхиливши усіх інших претендентів з нижчою ціною.

uploads/content/272/source/zakupivli-produktiv-na-zakarpatti-abo-koly-druzhni-zvyazky-sylnishi-za-zakon-222.jpg

Фото firtka.if.ua

Відділ освіти Свалявської РДА Закарпатської області уклав 10 договорів на поставку продуктів загальною сумою у 1 508 561,30 грн з двома фірмами: ФОП Ливч В.М. та ФОП Кошель В.М., відхиливши усіх інших претендентів з нижчою ціною. При цьому, замовник тендеру "не помітив", що  ФОП Ливч В.М. в останні три роки вже вчиняв порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

суть справи

30 січня 2015 року відділом освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області за результатом проведених процедур запитів цінових пропозицій укладено наступні договори:

Учасник Предмет договору Сума договору
ФОП Ливч В.М.   закупівля продукції рибної, свіжої, охолодженої чи замороженої 147 664,00 грн.
ФОП Ливч В.М. закупівля цукру 101 844,00 грн.
ФОП Ливч В.М. закупівля продуктів молочних інших (сметана, згущене молоко)   97 650,00 грн.
ФОП Кошеля В.М. закупівля масла вершкового та молочних паст 124 300,00 грн.
ФОП Кошеля В.М. закупівля олії рафінованої 103 950,00 грн.
ФОП Кошеля В.М.  закупівля м'яса великої рогатої худоби, свіжого чи охолодженого (свино-яловичий фарш) 168 872,00 грн.
ФОП Кошеля В.М. м’ясо свійської птиці, заморожене (четвертина куряча) 173 951,40 грн.
ФОП Кошеля В.М. м'ясо заморожене та заморожені харчові субпродуктів; м'ясо та харчові субпродукти, інші (яловичина) 103 574,70 грн.
ФОП Кошеля В.М. закупівля консерви та готових страв з м’яса, м’ясних субпродуктів чи крові (сардельки, ковбаси) 278 359,20 грн.
ФОП Кошеля В.М. закупівля виробів хлібобулочних (печиво, пряники, вафлі) 208 396,00 грн.

Загалом було укладено 10 договорів на загальну суму 1 508 561,30 грн.

В кожній з проведених процедур закупівель до оцінки було допущено лише цінові пропозиції ФОП Ливч В.М. та ФОП Кошеля В.М., всі інші пропозиції були відхилені замовником (причому в трьох закупівлях були відхилені пропозиції з найнижчою ціною). 

За результатами закупівель було укладено 3 договори з ФОП Ливч В.М. та 7 договорів з ФОП Кошеля В.М.

Однак всі договори замовником було укладено неправомірно.

Пунктом 3 частини 1 статті 17 Закону визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити пропозицію учасника у разі, якщо учасник протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачені пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

На офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України оприлюднено Інформацію про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу. Відповідно до даної Інформації ФОП Ливч Василь Михайлович, код 2792108953, вже раніше вчинив вищезазначене правопорушення, про що було засвідчено рішенням Адмінколегії Закарпатського ТВ АМКУ від 30.05.2014р., рішення у справі №30-р/к.

 

Таким чином, замовнику необхідно було відхилити всі цінові пропозиції Фізичної особи-підприємця Ливч В.М. відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 Закону, а всі закупівлі відмінити на підставі абзацу 7 частини 1 статті 30 Закону – якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників. Натомість замовником неправомірно було укладено договори про закупівлю, в т.ч. з ФОП Ливч В.М.

 

ЮРИДИЧНА ЧАСТИНА СПРАВИ:

Від народного депутата Соболєва Є.В. в інтересах представників ГО «Українська Галицька Асамблея» були подані такі депутатські звернення:

ЗВЕРНУЛИСЯ до Прокуратури Закарпатської області;

ЗВЕРНУЛИСЯ до Держфінінспекції Закарпатської області;

ОТРИМАЛИ ВІДПОВІДІ:

09.07.2015р. отримано проміжну відповідь від прокуратури Закарпатської області (№08-1155-15 від 09.07.2015р.) про скерування даного звернення за належністю до Державної фінансової інспекції у Закарпатській області. 

10.07.2015 року №07-31-9-11/3153 Державна фінансова інспекція в Закарпатській області повідомила, що замовнику направлено лист-запит про надання копій документів щодо проведених закупівель продуктів харчування, зазначених у зверненні. Про результати перевірки буде проінформовано додатково.

12.08.2015р. №07-31-9-11/3602 Державна фінансова інспекція в Закарпатській області повідомила, що за наслідками перевірки копій документів щодо закупівель, визначених у зверненні, встановлено наступне:

  • замовником не дотримано вимог законодавства в частині не відхилення цінових пропозицій учасника торгів ФОП Ливч В.М.;
  • замовником неправомірно не було відмінено торги при наявності підстави відміни: якщо до оцінки було допущено пропозиції менше ніж двох учасників.

Окрім того, держфінінспекція в Закарпатській області рекомендувала замовнику, зокрема:

         - вжити заходів щодо усунення порушень шляхом розірвання десяти договорів на закупівлю продуктів харчування;

         - розглянути питання про притягнення до відповідальності винних осіб.

Результат

Замовником 01.07.2015р. було розірвано три неправомірно укладені угоди з ФОП Ливч В.М., а 05.08.2015р. розірвано сім неправомірно укладених угод з ФОП Кошелею В.М. Загальна сума розірваних договорів - 1 508 561,30 грн.

За порушення законодавства та неналежне виконання посадових обов’язків оголошено догану заступнику голови, секретарю та членам комітету з конкурсних торгів.